intax news εφορια ΝΕΑ

Τη διαδικασία που θα πρέπει να κάνουν όσοι θέλουν να δηλώσουν με αίτηση στο taxisnet τον ακατάσχετο λογαριασμό τους προβλέπει απόφαση της ΓΓΔΕ . Με την εν λόγω αίτηση θα μπορέσουν οι φορολογούμενοι να προστατεύσουν τον τραπεζικό λογαριασμό τους από κατασχέσεις εως το ποσό των 1.500 ευρώ που έχει νομοθετηθεί το ακατάσχετο όριο. Η εφαρμογή για την αίτηση θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή σήμερα Τρίτη 29 Ιουλίου.

Κάθε φορολογούμενος μπορεί να έχει έναν μοναδικό ακατάσχετο τραπεζικό λογαριασμό (ατομικό ή κοινό). Οι καταθέσεις στον λογαριασμό είναι ακατάσχετες ως 1.500 €, ενώ για μισθωτούς – συνταξιούχους ακατάσχετος λογαριασμός θα είναι αυτός που μπαίνει ο μισθός ή η σύνταξη.

Τα βήματα για να ενημερώσουν οι φορολογούμενοι την Εφορία μέσω του Taxisnet

1 Υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης από 29 Ιουλίου στην ιστοσελίδα www.gsis.gr.

2 Σε ειδική εφαρμογή στο TAXIS αναγράφεται ο αριθμός IBAN του τραπεζικού λογαριασμού.

3 Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να έχει δηλωθεί στην τράπεζα ο ΑΦΜ που αντιστοιχεί στον τραπεζικό λογαριασμό.

4 Στην περίπτωση που κλείσει ο λογαριασμός θα πρέπει να δηλωθεί άμεσα ο καινούργιος.

Θα «παγώνει» η όλη διαδικασία και θα γίνεται επανέλεγχος όταν ο ΑΦΜ δεν αντιστοιχεί σε πελάτη της τράπεζας, ο δικαιούχος του δηλωθέντος τραπεζικού λογαριασμού (ΙΒΑΝ) αντιστοιχεί σε άλλο πρόσωπο, ο λογαριασμός είναι κλειστός ή όταν δηλώνεται άλλος λογαριασμός από αυτόν της μισθοδοσίας ή της σύνταξης.

Ετσι, κάθε ενδιαφερόμενος που γνωστοποιεί στη φορολογική διοίκηση τον μοναδικό ακατάσχετο τραπεζικό του λογαριασμό οφείλει να ενημερώνει αμελλητί, υποβάλλοντας νέα αίτηση / υπεύθυνη δήλωση με τον ίδιο τρόπο, τον αριθμό IBAN τυχόν νέου λογαριασμού του σε περίπτωση που ο προηγούμενος – ήδη δηλωμένος – κλείσει για οποιονδήποτε λόγο ή εφόσον επιθυμεί την αλλαγή του παλαιού λογαριασμού με νέο.

Ο ενδιαφερόμενος οφείλει να έχει εξασφαλίσει ότι το πιστωτικό ίδρυμα έχει ήδη συσχετισμένο τον ΑΦΜ του με τον λογαριασμό IBAN που ως (συν)δικαιούχος προτίθεται να δηλώσει στο περιβάλλον TAXISnet.

Η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΔΗΛΕΔ) επεξεργάζεται σε ημερήσια βάση (εργάσιμες ημέρες) τις υποβληθείσες αιτήσεις / υπεύθυνες δηλώσεις των ενδιαφερομένων και δημιουργεί:

– Αναλυτική κατάσταση σε ηλεκτρονική μορφή ανά πιστωτικό ίδρυμα, κάθε εργάσιμη ημέρα, που περιλαμβάνει τα στοιχεία των ενδιαφερομένων (ΑΦΜ και αριθμό τραπεζικού λογαριασμού) καθώς και την ένδειξη αν η δήλωση αφορά αντικατάσταση προηγούμενου λογαριασμού, για τις αιτήσεις / υπεύθυνες δηλώσεις που υποβλήθηκαν ως τη 12η βραδινή της προηγούμενης ημέρας. Η κατάσταση διαβιβάζεται ηλεκτρονικά στο κατά περίπτωση πιστωτικό ίδρυμα, την ίδια ημέρα και καταχωρείται αυθημερόν στο ηλεκτρονικό σύστημα TAXIS της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.

– Συγκεντρωτική κατάσταση ανά πιστωτικό ίδρυμα, σε ηλεκτρονική μορφή, τις πρώτες εργάσιμες ημέρες κάθε μήνα και για μεταβατική περίοδο εξαμήνου ή όποτε κριθεί – κατά περίπτωση – αναγκαίο, που περιλαμβάνει το διαμορφωμένο πλήθος των προσώπων / λογαριασμών ως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του προηγούμενου μήνα και χρησιμοποιείται για τις ανάγκες ελέγχου της διαδικασίας.

 

 

 

 

[av_blog blog_type=’posts’ link=’category’ blog_style=’blog-grid’ columns=’3′ contents=’title’ content_length=’content’ preview_mode=’auto’ image_size=’portfolio’ items=’3′ offset=’0′ paginate=’no’ av_uid=’av-ls69rg’]

 

 

 

 

 

Πηγή: dikaiologitika.gr

Αφήστε μια απάντηση